Makelaars

  • Bert Bekkers

    Goedemiddag,

    Wij zijn al een tijdje opzoek naar een tweede huis in het Sauerland, omg .Willingen, Winterberg. In onze zoektocht zijn we diverse Nederlandse makelaars tegengekomen met aanbod in het Sauerland o.a.

    Sauerland Immo

    Sauerland-og

    Sauerland Makelaar

    Sauerland Vastgoed

    B en P Makelaars

    Volgens mij hebben de bovenste drie objecten puur op makelaarsbasis en de onderste twee voornamelijk eigen aanbod.

    Ook kom ik regelmatig advertenties tegen van Blockhaus Klaus.

    Hebben jullie ervaring met een van deze makelaars zoja wat is jullie ervaring.

    Hoor graag jullie reacties dat kan natuurlijk ook gewoon na het email adres.

    Alvast bedankt,

    Bert Bekkers

    bekkers@live.nl

  • Marleen Beerens

    Hoi Bert,

    wij hebben ongeveer 1 jaar geleden ons huis in Winterberg via Sauerland Immo gekocht en zijn erg tevreden over de manier waarop zij de zaken voor ons hebben geregeld. De andere makelaars hebben wij nooit contact mee gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

    Hoewel we op zoek waren naar een horeca object, hebben we samen met hun breder gekeken en dit heeft geresulteerd in het aankopen van een woonhuis dat inmiddels is verbouwd tot B&B. Kijk maar eens op www.bb-winterberg.com en kom gerust langs als je een slaapplaats nodig hebt of het gewoon even wilt zien.

    Verder kennen we iemand die appartementen te koop heeft in Elpe. Mocht dat interessant voor jullie zijn, laat dit dan even weten dan breng ik je in contact met hem.

    Groetjes en misschien tot in WInterberg,

    Marleen

  • Henry ter Tanje

    U zoekt een tweede huis in Sauerland ? waarom niet direct een gasthof/hotel met hierin uw eigen appartement gelegen in Lennestadt tussen Hohe bracht en Kahler Asten. U kunt de info bekijken op www.tertanjevastgoed.nl

    mvg.

    mr.henry M.F. ter Tanje

  • jeannette

    Hallo Bert,

    Ja een huis kopen in het Sauerland is heel mooi, maar er komt wel een hoop bij kijken hoor!! Kijk uit welke makelaar je neemt, ze zijn niet allemaal zoals ze zich voordoen. Ook de makelaars die jij opgenoemd hebt in je rijtje!!!

    Er worden zaken achter gehouden, je hele sociale en financiele positie worden door verteld aan mensen die er helemaal niets mee te maken hebben en ligt gewoon op straat.(dorpsbewoners)

    Een notaris in Duitsland is niet zo'n notaris als een in Nederland, dus belangenverstrengeling is zeer groot.

    En zo kan ik nog een hele boel dingen opnoemen waar je tegenaan loopt en die veel ellende veroorzaken.

    Maar een ding is zeker: Sauerland is mooi, ook al loop je tegen de verkeerde mensen aan.

    vriendelijke groet Jeannette

  • bollerberg

    Hallo.

    Wij hebben in Hesborn, 15 km van Winterberg een huis met 6 appartementen , waarvan er 4 al gerenoveerd zijn. Ivm met gezondheidsproblemen zijn wij jammer genoeg genoodzaakt dit te verkopen.

    Misschien iets voor jullie.Kijk eens op www.Sauerland-hesborn.nl.Staat bij Sauerland-immo te koop.

    Vriendelijke Groeten Corrij.

  • Bekkers

    Bedankt voor jullie reacties, we hebben inmiddels een huis gekocht vlakbij Willingen via Sauerland Makelaar. Onze ervaring met hun is zeer goed. Het contact liep soepel en we zijn goed op de hoogte gesteld van de verschillen met het koopproces ten opzichte van Nederland. Wat wij erg aardig vonden was dat ze zich niet beperkte tot het object maar ook veel algemene informatie vertelde over de omgeving. Verder hebben ze ons geholpen met de inrichting en de verhuur, kortom we hadden echt het gevoel dat we goed en correct begeleid werden en de service hield niet op bij het ondertekenen van het koopcontract!

    Met vriendelijke groet,

    Bert Bekkers

  • Inge

    Bert,

    Fijn om een positief geluid te horen. Wij zijn op dit moment ook zoekende in Willingen en omgeving. Heb o.a. contact met Sauerland Makelaar. Vooralsog per email, maar nu al positief gevoel!

    Ik hoop dat wij er net als jij in slagen een huis naar onze zin te vinden in het prachtige Sauerland.

    Inge

  • wout

    Hallo Inge,

    Zijn jullie al geslaagd in het vinden van een huis?Wij wonen in Marsberg(permanent),ik ken hier een goede makelaar,die huizen in geheel Sauerland verkoopt en ook speciaal in Hoch Sauerland.

    Laat even horen,

    vriendelijke groet,

    Wout.

  • rob borghardt

    Hallo,

    Kwam onverwacht op deze site terecht; we zijn n.l. ook bezig met de koop van een tweede huis in het Sauerland. Denken dan onze tijd te verdelen tussen nederland en duitsland. Iedere suggestie van een goede makelaar is welkom.

    Bvb onze hartelijke dank.

    Rob en Marianne Borghardt

  • Paul

    Graag wil ik aan eenieder mijn advies geven als men twijfelt welke makelaar het beste in te schakelen. Ik heb enkele jaren ervaring met de werkwijze van Sauerland Makelaar, Bastiaan Taselaar .Gedurende die tijd ben ik eigenlijk al min of meer op zoek naar iets specifieks in Sauerland. Dat het nog steeds niets is geworden, ligt bepaald niet aan hem. Uiteindelijk bleek de laatste optie, zelf bouwen, toch te duur. Gedurende deze lange periode heb ik veelvuldig contact gehad met Sauerland Makelaar vooral via mail, en ik kan de ontelbare mailtjes met antwoorden op mijn vragen niet meer tellen. Altijd geduldig, kundig, en als hij niet meteen zelf het antwoord had op een vraag, ging hij op onderzoek uit. Wat hij absoluut nooit en te nimmer deed, was het vooral aanprijzen van woningen die bij hem te koop stonden. Vaker kwam hij zelfs met woningen die bij concurrerende makelaars te koop stonden, en waar hij bij succesvolle bemiddeling, maar een deel van de provisie zou verdienen. Ook heeft hij me in het lange proces nooit en te nimmer in een richting willen pushen, zijn advies was altijd echt louter raadgevend en zo voelde het ook altijd.

    Mijn grote complimenten zijn er voor zijn altijd snelle, geduldige en correcte reageren op vragen van mijn kant. -:)

    Paul, Utrecht