tips voor kerst in willingen/winterberg

  • bianca

    Goedenavond!

    Ik wil met kerstmis 2 dagen naar winterberg of willingen. Ben er nog nooit geweest maar ik kijk er naar uit om een beetje dichtbij in de sneeuw kerstmis te vieren.

    Wij zijn beginnende skieers, het bobsleeen lijkt ons ook leuk of met van die banden glijden (weet even niet hoe het heet) ik las nog iets over een groot zwembad met kuuroord ofzoiets. Enfin, dat is wat wij (2 dertig plussers) een beetje zoeken.

    Ik ben al op zoek gegaan naar een hotel, maar dat is moeilijk te vinden van maandag de 23ste tot woensdag de 25ste.

    Kunnen we makkelijk op de bonnefooi gaan, zijn er voldoende hotels?

    En kunnen we makkelijk een restaurant vinden met kerst zonder reservering, of is reserveren echt noodzakelijk?

    Zou graag wat tips willen, en ook waar we qua locatie het beste kunnen zitten. We gaan met de auto.

    Hartelijk dank alvast!

    Groetjes Bianca

  • Martin

    Hallo,

    Reserveren is m.i.noddzakelijk, zeker als er rond die tijd sneeuw ligt, dan is het erg druk..

    Kijk eens op www.winterberg-informatie.de

    Groetjes en veel plezier!

  • CS

    Kijk op www.skiplezier.nl

    De link van hotel de Brabander staat erop. De skischool is van de Brabander.

    Skipiste ligt precies achter het hotel.

    Je moet wel reserveren.

  • bianca

    dankjewel. de brabander zit al vol overigens.

    ik zoek nog even verder, ook op de site die martin doorgaf

    nogmaals bedankt!

  • Martin

    Mail ons anders even, wij hebben goede contacten met een paar leuke hotelletjes die nog volop plaats hebben :-) En zeer interessante prijzen.. :-)

    Martin

    info@sauerland-action.de

  • oudje

    ;-)

  • pascalle

    Hallo,

    ook wij willen naar Sauerland (Winterbergen) in December. Iemand enig idee wat de kans op sneeuw is in die periode?

    grz Pscl

    oudje schreef:

    >

    > ;-)

  • ODEURS Carine

    Wij gaan dit jaar voor de tweede maal naar Winterberg tijdens de week van Kerstmis.

    Ik denk dat er echt moet gereserveerd worden, want dat je er anders geen plaats meer zult vinden.

    Wijzelf gaan op een appartementje (ook zeer prijslijk - 2 volwassen, 1 dochter van 17 en 1 zoon van 12). en koken zelf ons potje.

    Er zijn heel veel winkels waar je je aankopen kan doen, maar hou er dan wel rekening mee dat de dag vóór Kerst alles is gesloten! Doe dus zeker op tijd je aankopen!

    Sneeuw was er tijdens de week van Kerst 2008 niet zoveel, maar bij -2 worden de sneeuwkanonnen opgezet en kan je op deze pistes nog skieën.

    Wij hebben er wel naar een restaurant gezocht waar we Kerstavond konden doorbrengen, maar zijn eigenlijk wat te laat beginnen zoeken en hebben ook niets gevonden, dus wie tips heeft, laat het ons weten!

    Wie zelf nog graag iets weet en ik zou kunnen helpen, stuur je vraag maar door….

    Groetjes,

  • jan en yvon

    Goede avond/ middag

    wij gaan net voor kerst richting Winterberg

    heeft er ieman d enig idee of en waar we dan nog terecht kunnen voor de boodschappen

    alvast bedankt

  • aad

    Hallo Bianca, met kerst naar Winterberg is altijd goed.

    Meestal is er sneeuw. Dit jaar zijn er overigens weer meer sneeuwkanonen op de pises\\tes.

    Er zijn weer nieuwe stoeltjes liften.

    Eten en drinken kan overal.

    Voor een voordelig adres is hotel Rehblick in Nordenau een prima voordelig hotel op 10 minuten van het centrum van Winterberg.

    Heel veel plezier en alvast een fijne kerst.

    Aad

    bianca Schreef:

    ——————————————————-

    > Goedenavond!

    > Ik wil met kerstmis 2 dagen naar winterberg of

    > willingen. Ben er nog nooit geweest maar ik kijk

    > er naar uit om een beetje dichtbij in de sneeuw

    > kerstmis te vieren.

    > Wij zijn beginnende skieers, het bobsleeen lijkt

    > ons ook leuk of met van die banden glijden (weet

    > even niet hoe het heet) ik las nog iets over een

    > groot zwembad met kuuroord ofzoiets. Enfin, dat is

    > wat wij (2 dertig plussers) een beetje zoeken.

    > Ik ben al op zoek gegaan naar een hotel, maar dat

    > is moeilijk te vinden van maandag de 23ste tot

    > woensdag de 25ste.

    > Kunnen we makkelijk op de bonnefooi gaan, zijn er

    > voldoende hotels?

    > En kunnen we makkelijk een restaurant vinden met

    > kerst zonder reservering, of is reserveren echt

    > noodzakelijk?

    > Zou graag wat tips willen, en ook waar we qua

    > locatie het beste kunnen zitten. We gaan met de

    > auto.

    > Hartelijk dank alvast!

    >

    > Groetjes Bianca