1e week maart voldoende sneeuw om te sleeën? en andere tips voor kids...

• Mama van M '06 en M '07

Dag Sauerland-kenners,

Wij (gezin met twee kindjes van ruim 2,5 en net 1), gaan de eerste week van maart een weekje naar Centerparcs in Medebach.

Ik vraag me af of er begin maart nog ergens sneeuw te vinden is (normaal gesproken dan…), voldoende voor de kinderen om te kunnen sleeën of te kunnen spelen met sneeuw?

Zo ja, waar vindt ik deze dan zo dicht mogelijk in de omgeving van het bungalowpark. Zijn er sleeën te huur in de omgeving; en dan bedoel ik eigenlijk niet zo'n kleine plastic, maar een grote houten oid waar de kinderen met een steuntje in de rug op kunnen zitten (balans van de jongste is nog niet optimaal, vandaar.)

Ook andere tips voor uitjes in de omgeving die leuk zijn voor peutertjes én die in de genoemde periode het bezoeken waard zijn hoor ik heel erg graag!

Jullie alvast heel hartelijk dank voor de genomen moeite.

• winterbergvakantie

hallo,

Als er voldoende sneeuw ligt is het overal wel leuk om met kleine kinderen te sleeen. Tip..ik zag bij een intratuin/speelgoedwinkel een op-vouwbare slee. Deze kan je helemaal in elkaar klappen dus makkelijk om mee te nemen en er eventueel zelf een zitje op te zetten.

de meeste slee's die je kan huren zijn grote slee"s (hier kan je dan wel weer met 2 personenop)Bij elke ski/sleehelling kan je een slee huren. 5,- euro per dag. vorig jaar kon jet het langst sleeen op de Sahnehang in Winterberg en er is ook een leuke sleehelling bij hotel de brabander in Winterberg.

Veel plezier ..

Leonie van de velde

www.winterbergvakantie.nl

• Winterbergvakantie

O,ja er is in Winterberg ook een soort overdekte speeltuin het heet Nimmerland. Mischien leuk om een dagje Winterberg te combineren met lekker sleeen.

Het wildpark in Willingen is ook heel leuk.

met vriendelijke groet,

Leonie van de velde

www.winterbergvakantie.n;

• Mama van M '06 en M '07

Dank voor je suggesties. Ga eens een kijken of ik op internet info kan vinden over de speeltuin en het wildpak.

Heb je een idee of er normaal gesproken in de eerste helft van maart nog sneeuw ligt?

• winterbergvakantie

Het winterseizoen loopt van in Winterberg van 15 december tot 15 maart.

Maar, ja er lag nu ook al sneeuw eind november.

Je kan er toch niets over zeggen.

Gelukkig niet…….

Dit is de site van de overdekte speeltuin in Winterberg.

http://www.nimmerland-winterberg.de

En dit de site van het wildpark

http://www.wildpark-willingen.de

Om actuele webcams te bekijken kan je op onze site www.winterbergvakantie.nl

terecht.

Winterbergvakantie